Przemysł produkcji ciężarówek jest złożony. Poza kapitałochłonnym charakterem działalności firmy produkujące samochody ciężarowe mają również wysokie oczekiwania zarówno od rządu, jak i klientów, którymi są głównie firmy. W rezultacie muszą nadążać za ogólnymi postępami w branży, a także rozwijać własne innowacyjne przewagi, aby móc się rozwijać.
Oto 7 z tych marek, które były w stanie uzyskać powszechne zastosowanie.
Ciężarówka Iveco
Niezależnie od tego, czy są to lekkie, średnie czy ciężkie samochody dostawcze Iveco zyskały reputację jednego z najlepszych w budownictwie, gaszeniu ognia i obronie. Trzy specjalne typy ceł są sprzedawane w różnych wersjach, a New Daily znajduje się na pierwszej linii gamy lekkich pojazdów. Średni zasięg producenta obejmuje Eurocargo, podczas gdy Stralis i Trakker znajdują się w dużym zakresie.
Lekkie i średnie serie S i Z są stare i mocne. Ekstremalnie średnie Iveco-Magirus MK, Ford Cargo i Eurocargo zostały zastąpione przez ciężkie EuroStar, PowerStar, Stralis i Trakker, a także najnowsze, S-way, wydane w 2019 roku. Szczególnie EuroStar i Trakker są przeznaczony do prac terenowych i budowlanych. Iveco Astra jest przeznaczona do ciężkich prac budowlanych, naftowych i gazowych oraz do prac górniczych.
Iveco jest wysoce innowacyjnym producentem ciężarówek, który stosuje najnowsze technologie inżynieryjne w swoich produktach. W ostatnich latach firma przeszła szereg działań restrukturyzacyjnych i aktywnie nabywała inne marki. Nic dziwnego, że obecnie stanowi ponad 10% europejskiego rynku ciężarówek. W ubiegłym roku sprzedano nie mniej niż 134 300 ciężarówek klientom z całego świata.
Ciężarówka Mercedes-Benz
Mercedes-Benz. Niemiecka marka samochodów na świecie znana ze swojej jakości i trwałości. Niezależnie od tego, czy chodzi o konstrukcję, dystrybucję, wydobycie, czy specjalne cele, Mercedes ma produkt, który zaspokoi Twoje potrzeby. Do wszystkich projektów budowlanych, zarówno na budowie, jak i po drodze, Axor w stalowym korpusie zawiera wiele niesamowitych pomysłów, które potwierdzają, że wysoka nośność i niska masa własna mogą istnieć razem.
Najbardziej zdumiewający jest wysoki priorytet, jaki Mercedes przywiązuje do bezpieczeństwa użytkowników swoich produktów. Na przykład Axor ma diodowe światło do jazdy dziennej, system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) i wyjątkowo krótką drogę hamowania. Następnie, jeśli chcesz ciężarówkę do dystrybucji, wybierz Actros. Actros jest niezawodny i opłacalny oraz zapewnia transport na duże odległości, o ładowności od 18 do 26 ton. Wykorzystuje Active Break Assist 2, zaawansowane narzędzie bezpieczeństwa, które może reagować na stacjonarne przeszkody. Różne warianty kabin Actrosa pomagają również znaleźć rozwiązanie odpowiadające wymaganiom dystrybucji każdego klienta.
Co więcej, Mercedes produkuje specjalne ciężarówki, takie jak Unimog U 4000/5000, których możliwości terenowe, kompaktowa i solidna konstrukcja oraz nieograniczone możliwości mocowania i montażu odznaczą każdą z pożądanych cech wszechstronnej ciężarówki. Od 2019 r. Mercedes miał 6% udziału w rynku w UE, dzięki rosnącemu popytowi ze strony rodzimych klientów.
DAF
Poprawa wydajności transportu zawsze była celem firmy DAF. Doprowadziło to do rozwoju wiodących w branży ciężarówek i powiązanych usług. Dzięki wieloletniej i prężnie rozwijającej się współpracy z Leyland, firma DAF mogła wypuszczać ciężkie pojazdy do szerokiego zakresu zastosowań. Obecne modele obejmują modele CF, XF i LF.
Seria CF, produkowana od 1991 roku, ma układ napędowy, który jest zarówno ręczny, jak i automatyczny, z roadsterem i systemem przekładni Eaton Fuller 18. Seria XF to seria półciężarówek z międzynarodową ciężarówką roku 2007, XF 105, skrzynią biegów ZF AS Tronic, która jest dostępna zarówno w formacie elektronicznym, jak i ręcznym. Seria XF składa się z długodystansowych półciężarówek z kabiną nad silnikiem.
Jeśli szukasz bardziej kompaktowych, lekkich i średnich ciężarówek, seria DAF LF jest na miejscu. LF 45 i LF 55 występują zarówno w wersji dystrybucyjnej, jak i pick-up. 16 marca 2020 roku DAF dostarczył swoją pierwszą elektryczną ciężarówkę do zbiórki śmieci do holenderskiej publicznej firmy zajmującej się gospodarką odpadami, ROVA. Pojazd CF Electric 6 × 2 działa na bezemisyjnym elektrycznym układzie napędowym VDL, a jego układ napędowy jest zasilany przez akumulator o łącznej całkowitej zawartości energii 170 kWh, który może naładować do 80% pojemności w ciągu 30 minut.
Na początku ubiegłego roku / w 2019 roku firma DAF Trucks miała naprawdę dobry czas na biznes. Firma uzyskała 16,2% udziału w rynku, drugi co do wielkości w swojej historii, w segmencie pojazdów ciężkich, aby wejść do pierwszej trójki największych producentów ciężarówek w Europie. W segmencie lekkich pojazdów zdobył ponad 7,1% całego rynku UE. W sumie firma wyprodukowała 64 090 ciężarówek.
MAN
MAN jest jednym z największych na świecie producentów ciężarówek. Niemiecki producent ma ciężarówki z silnikiem Diesla lub silnikiem na gaz ziemny, które dobrze działają zarówno do celów komercyjnych, jak i wojskowych. Kategoria pojazdów użytkowych obejmuje marki LE, ME, FE, CLA, TGL, TGM, TGA, TGX / TGS i MAN TGE.
CLA to ciężarówka o średniej i dużej ładowności, z nadwoziem typu przód. Pojazd ma wyłączną opcję sześciocylindrowego silnika wysokoprężnego z turbodoładowaniem. Wszystkie TGL, TGM i TGX / TGS należą do zakresu TG i mają w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, podczas gdy TGA nie jest już produkowany. Jednak dzięki TGE MAN oferuje wyższy standard usług dla klientów profesjonalnych.
MAN produkuje również ciężarówki taktyczne do zadań wojskowych. Ciężarówki do tego celu to HX, LX / FX i SX. W 2019 r. Man Truck & Bus odnotował przychody w wysokości około 11 miliardów euro i zysk operacyjny w wysokości 371 milionów euro.
Ford Truck (NYS: F)
Oprócz swojej reputacji jako historycznego inicjatora produkcji samochodów na dużą skalę i zarządzania pracownikami przemysłowymi, Ford ma również rekord w tworzeniu jednej z najlepszych marek ciężarówek. Ford F-series, produkowany od 1948 r., Składa się zarówno z lekkich, jak i ciężkich samochodów ciężarowych. Samochody ciężarowe z lekkiego asortymentu są sprzedawane jako pełnowymiarowe pickupy.
Z drugiej strony, seria pojazdów do dużych obciążeń, znana również jako seria Super Duty, obejmuje ciężarówki z podwoziem, ciężarówki o średniej ładowności i ciężarówki typu pick-up. Obecnie Ford F-series składa się z F-250, F-450 Super Duty, kabin podwozia F-450/550 Super Duty, kabin F-650/750 Super Duty klasy 6-8 oraz pickupa F-150 , najpopularniejszy z nich.
F-150, teraz w trzynastej generacji, był pierwszym pick-upem z adaptacyjnym tempomatem, który ze względów bezpieczeństwa umożliwia regulację prędkości za pomocą czujników radarowych. Jego wersja elektryczna, F-150 Electric Pickup, ma pojawić się w produkcji po odświeżeniu serii F 2021. Samochody Forda są popularne zwłaszcza w Ameryce Północnej. Tylko w pierwszym kwartale 2019 r. Spółka odnotowała marżę zysku w wysokości 6,1%. Jednak niższy popyt w Chinach i Ameryce Południowej był przyczyną zguby firmy, która była odpowiedzialna za co najmniej stratę operacyjną w wysokości 100 milionów USD w tym kwartale.
Renault Trucks
Jeśli chcesz ciężarówki o najbardziej solidnym i wytrzymałym wnętrzu, powinieneś wybrać ciężarówkę Renault. Ciężarówki Renault nadają się do różnych celów, takich jak dostawa, dystrybucja i konstrukcja. Na przykład Renault Master i Renault Maxity zostały zbudowane do dostawy. Master występuje w postaci wyższej średniej wielkości furgonetki, podczas gdy Maxity został opracowany jako lekka ciężarówka komercyjna z kabiną nad silnikiem.
Do celów dystrybucji Renault Trucks D, gama pojazdów średnich, jest po prostu idealna. Wprowadzony na rynek jako następca Midlum, układ napędowy D działa na systemie automatycznej skrzyni biegów z wieloma stylami nadwozia. W budownictwie masz jeszcze więcej możliwości. Dostępne są Renault Trucks C i Renault Trucks K, dwie serie średnich i ciężkich pojazdów ciężarowych. Bez uszczerbku dla wygody i bezpieczeństwa, działają one odpowiednio z tymczasowym hydrostatycznym układem trakcyjnym i układem wszystkich kół.
Być może różnorodne oferty firmy wyjaśniają, dlaczego odnotowuje stały wzrost przychodów przez ostatnie pięć lat. W 2018 r. Firma wystawiła fakturę na łączną ilość 54 868 pojazdów, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu z rokiem poprzednim, i odnotowała średni wzrost sprzedaży o 11% w przypadku lekkich, średnich i ciężkich pojazdów użytkowych. W tym samym roku firma była w stanie zwiększyć sprzedaż w Afryce aż o 25%.
Scania
Scania działa na rynku od ponad 125 lat. Od dłuższego czasu pomaga innym firmom. Przez te lata szwedzki producent w pełni zdobył wiedzę potrzebną do produkcji pojazdów, które są wystarczająco niezawodne i wydajne, aby faktycznie zwiększyć rentowność firm je wykorzystujących. W rzeczywistości zawsze stara się najpierw zrozumieć swoich klientów, a następnie dać im pakiety usług dostosowanych do ich potrzeb. Lista branż objętych przez Scania obejmuje budownictwo, handel detaliczny, rolnictwo, petrochemię, a nawet leśnictwo!
Jeśli masz do spełnienia obowiązki dystrybucyjne i krótkodystansowe, seria L, którą firma uruchomiła w grudniu 2017 r., Jest dla Ciebie. Seria nowej generacji została zaprojektowana specjalnie do zatłoczonych warunków miejskich. Występuje w trzech składach: L-Cab Day Low, najniższy w zakresie preferowanym ze względu na wysokość, L-Cab Day Normal z niskim wejściem i wyjątkową widocznością oraz L-Cab Day High, idealna wygodna praca środowisko dla miasta. W tej serii producent ma szeroki zakres układów napędowych, dzięki czemu zawsze można uzyskać dopasowanie w oparciu o różne specyfikacje, takie jak między innymi skrzynia biegów, przekładnia tylnej osi, konfiguracja osi i wysokość podwozia.
Oprócz serii L możesz również wypróbować dowolny ze starych produktów innego producenta, w tym serię P, G, R i S, w zależności od potrzeb biznesowych. Przychody Scanii stale rosną, a sprzedaż netto w 2018 r. Wzrosła o ponad 11% w 2019 r.