keyboard_arrow_right Dodaj Ofertę
keyboard_arrow_right Zaloguj się
keyboard_arrow_right Zarejestruj się
keyboard_arrow_right Strona główna
keyboard_arrow_right Przemysł
keyboard_arrow_right Szukaj
keyboard_arrow_right Sprzedać

BOMBARDIER - Jak producent skuterów śnieżnych zdominował niebo

Title picture

Jak producent skuterów śnieżnych może zdominować niebo? Bombardier pokazał wszystkim, jak to możliwe. Dziś firma jest międzynarodową korporacją z dwoma głównymi działami biznesowymi - Bombardier Aviation z siedzibą w Montrealu i Bombardier Transport z siedzibą w Berlinie.

Ale historia zaczęła się zupełnie inaczej i to już dawno temu, w latach 30-tych, kiedy to mechanik Joseph-Armand Bombardier zbudował pojazd, który ślizga się po śniegu. Był to człowiek, który w 1935 roku wyprodukował pierwszą śnieżną karetkę w Valcourt w Quebecu, która przewieźła dzieci do szkoły i działała jak karetka pogotowia. Zbudował go przy użyciu własnego modelu systemu napędowego, który był prawdziwie rewolucyjny w podróżach po śniegu.

Historia i najważniejsze wydarzenia

Historia firmy jest długa i pełna wzlotów i upadków. Założyciel Joseph-Armand Bombardier otrzymał swój pierwszy patent w 1937 roku, w ciągu następnych czterech-pięciu lat założył swoją firmę o nazwie Bombardier Snow i otworzył swoją pierwszą fabrykę.

Jeszcze żył, gdy skuter śnieżny zaczął odnosić światowy sukces. Po jego śmierci w 1964 roku firma nadal rozwijała się w różnych obszarach działalności. Bombardier wypuścił na rynek skuter wodny Sea-Doo i zaprojektował zupełnie nowy pojazd terenowy - ATV.

Przejęcie Canadair w 1982 r. skierowało firmę w nowym kierunku - lotnictwo. Wtedy właśnie powstał dział biznesowy Aerospace.

Do 2013 roku firma skoncentrowała się na dwóch głównych liniach biznesowych - sprzęt lotniczy i transport kolejowy. Te dwa sektory wykazały duży potencjał wzrostu i rentowności oraz uzupełniły działalność operacyjnie i finansowo.

Bombardier zaczął przejmować firmy z obu branż, stając się liderem w transporcie kolejowym. Learjet stał się spółką zależną, co było dużym krokiem naprzód w branży lotniczej.

Jednak prawdziwy wzrost nastąpił w 2017 r. dzięki strategicznemu partnerstwu z Airbusem. Dało to rodzinie samolotów odrzutowych Bombardier globalny zasięg i pozwoliło firmie rozwinąć się i wnieść znaczną nową wartość dla akcjonariuszy, pracowników, klientów i dostawców.

Igrzyska Olimpijskie w Vancouver w 2010 roku były dla firmy momentem dumy. Bombardier zaprojektował i wyprodukował pochodnię olimpijską jako symbol zimowych krajobrazów w Kanadzie. Przypomniało to o pochodzeniu firmy i reprezentowało ślady pozostawione na śniegu przez sporty zimowe.

Fakty i liczby

W 2000 roku Bombardier rozwinął się i stał się globalnym sukcesem. Firma zamknęła rok podatkowy 2018 z przychodami w wysokości 16,24 mld euro. Obecnie firma koncentruje się na strategicznym partnerstwie z Airbusem i odrzutowcami serii C.

Niektóre z flagowych modeli Bombardiera są dzisiaj:

- Bombardier Global Express

- Bombardier Challenger 300

- Regionalne samoloty pasażerskie - seria Bombardier CRJ700

- Dysze biznesowe - Bombardier Challenger serii 600

Obecnie dział lotniczy Bombardier produkuje dwa odrzutowce komercyjne i siedem odrzutowców biznesowych. Jest obecny w 28 krajach i posiada światową sieć centrów serwisowych.

Uznanie i nagrody

W ciągu swojej długiej historii Bombardier Inc. otrzymał globalne uznanie i obszerną listę nagród w takich obszarach jak biznes, badania i rozwój, projektowanie, realizacja, konserwacja, odpowiedzialność korporacyjna, zatrudnienie i wiele innych.

W 2016 roku firma została ogłoszona przez Research Infosource najlepszym kanadyjskim inwestorem w badania i rozwój po inwestycji o wartości 2,29 miliarda dolarów w 2015 roku. Bombardier otrzymał również kilka ważnych nagród w kategorii motoryzacja i transport.

Bombardier znalazł się na liście 25 najlepszych firm transportowych w rankingu Global 100 Most Sustainable Companies 2019 w światowym indeksie. Firma jest również notowana w Indeksie Clean 200 2018 oraz w Indeksie 50 Najlepszych Obywateli Korporacyjnych w Kanadzie 2018.

Od lat 30. ubiegłego wieku Bombardier rozwija się i zmienia, kontynuując odkrywanie nowych przedsięwzięć biznesowych. Mimo to, firma wypełnia swoje zobowiązanie w zakresie zrównoważonego rozwoju, najwyższej jakości i zaangażowania w sprawy społeczne.

U podstaw strategii Bombardier leży skupienie się na rozwiązywaniu stale rosnącego zapotrzebowania na mobilność poprzez innowacje. Firma jest zaangażowana w pomoc światu w sposób zrównoważony poprzez transport.

Bombardier wyrobił sobie markę zarówno globalnie, jak i lokalnie, dzięki wysokiemu profesjonalizmowi i najlepszym praktykom. A historia o tym, jak firma skuterów śnieżnych z Valcourt w Kanadzie stała się światowym liderem w transporcie lotniczym i kolejowym, nadal jest fascynująca.

Więcej informacji na stronie: https://www.bombardier.com/en/home.html

 



arrow_back_iosPowrót