Koparko-ładowarka ma swoje początki w rolnictwie. Pierwsze koparko-ładowarki składały się z ciągnika z ładowaczem czołowym i zmontowanej tylnej koparki. W tym czasie koła tylne miały grubszy profil i były większe niż koła przednie. W tym czasie nie było podpór hydraulicznych ani wygodnych kabin z elektronicznym sterowaniem. Wydajność była również poważnie ograniczona. Potężna koparko-ładowarka stała się rzeczywistością dopiero po opracowaniu mocniejszych silników Diesla i odpowiednich układów napędowych. Obecnie koparko-ładowarki nie są już prostymi maszynami. Z czasem stały się zwinnymi urządzeniami wielofunkcyjnymi, które zastąpiły kilka pojedynczych kości. Joseph Cyril Amford zbudował pierwszą koparko-ładowarkę w 1953 r. - znaną wówczas jako Major Loader. Prawdziwy kamień milowy przyszedł jednak w 1961 roku z JCB 3. Model, na którym opierała się większość modeli z ostatnich 40 lat. Dzisiaj możesz kupić różne koparko-ładowarki JCB lub kupić nowe.
Ciągniki - pochodzenie każdej koparko-ładowarki Ciągnik to właściwie ciągnik. Jednak dzięki zintegrowanemu układowi hydraulicznemu, przystawce odbioru mocy lub układowi elektrycznemu może napędzać wiele różnych maszyn. Różnorodność osprzętu do ciągników jest niezwykła. Zasadniczo są one podzielone na trzy kategorie:
Osprzęt, w którym ciągnik jest używany jako pojazd ciągnący. Np. Pług, przyczepa, cysterna, walec, przetrząsacz, kosiarka, brona, siewnik itp
Sprzęt ciągnięty lub przenoszony i napędzany przez układ hydrauliczny lub WOM. Np. Zamontowany wózek widłowy, chwytak do bel, kombajn, sadzarka do ziemniaków, ładowacz czołowy itp.
Urządzenia obsługiwane również przez hydraulikę lub WOM, ale tylko stacjonarne. Na przykład rozdrabniacze, zamiatarki, piły tarczowe, mieszalniki obornika.
Rolnicy, którzy kupują używane traktory, powinni dokładnie przemyśleć swoją decyzję o zakupie, ponieważ ważna jest przede wszystkim zgodność z najczęściej stosowanymi załącznikami.