Marka Deutz-Fahr ma długą historię, ale wszystko zaczęło się w 1864 roku wraz z N.A. Otto &Cie, założonym w Kolonii przez Nicolausa Otto i Eugena Langena. Był to pierwszy producent silników spalinowych na świecie. Od 1938 roku firma znana jest jako Klockner-Humboldt-Deutz AG.
Firma Gasmotoren-Fabrik Deutz AG (GFD) została założona sześć lat później, a w 1876 r. Otto mógł zakończyć prace nad konstrukcją silnika czterosuwowego.
Pionier
Otto opracował system zapłonowy wykorzystujący magnes niskonapięciowy, który został zakupiony przez firmę Bosch. W 1894 r. maszyny samobieżne, takie jak ciągniki, weszły do produkcji w zakładzie prowadzonym przez spółkę zależną Deutz w Filadelfii w USA. Trzynaście lat później GFD rozpoczęła produkcję silników wysokoprężnych. Tymczasem Ettore Bugatti wykorzystywał zakład w Kolonii do budowy samochodów przez pięć lat z rzędu. W 1914 r. firma miała 50 lat i do tego czasu zatrudniała ponad 2000 osób.
Firma Deutz AG powstała w 1921 roku, po tym jak firma i Motorenfabrik Oberursel AG postanowiły połączyć siły. Model F1M414model był pierwszym na świecie ciągnikiem kompaktowym, który rozpoczął masową produkcję w 1936 roku. Produkowany był przez 15 lat, po czym został przeprojektowany i uruchomiony na kolejne osiem lat.
Firma Klöckner została kupiona w 1938 r. i wkrótce zmieniono jej nazwę na KHD. Oznaczało to Klöckner - Humboldt - DEUTZ AG, które stało się jednym z największych przedsiębiorstw przemysłowych w Niemczech. Niestety II wojna światowa spowodowała wiele szkód, co było przyczyną wstrzymania produkcji, które trwało kilka lat. Większość zakładów produkcyjnych w Kolonii została po wojnie zrównana z ziemią.
Zmartwychwstanie
Po zakończeniu II wojny światowej rozpoczęto masową odbudowę. W sumie w ciągu pięciu lat wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Pracowało tam ponad 13.000 pracowników. Wkrótce wprowadzono nowe silniki i nowo opracowane przednie zawieszenie, co sprawiło, że firma odniosła ogromny sukces. W ciągu kilku lat firma SIADA z siedzibą w Argentynie rozpoczęła produkcję ciągników Deutz.
Pierwszy gąsienica została zmontowana w 1953 roku, a pięć lat później całkowicie nowa seria ciągników. Kolejny kontrakt z partnerem argentyńskim został podpisany w następnym roku, a produkcja rozpoczęła się tam niemal natychmiast. Firma KHD przyjęła logo Magirus w 1964 roku.
Wprowadzony w 1965 roku model ciągnika z napędem na cztery koła odniósł ogromny sukces! Wyprodukowano ponad 380 000 sztuk.
Oficjalna nazwa
Deutz-Fahr stał się oficjalną nazwą w 1968 roku, kiedy to zakupiono większość akcji FAHR. FAHR był już częścią KHD i miał duże doświadczenie w produkcji maszyn rolniczych. Rok później firma przejęła również firmę Ködel&Böhm. Była to kolejna firma, która specjalizowała się w produkcji maszyn rolniczych.
Produkcja w Argentynie rozpoczęła się w 1970 roku, a kilka lat później wprowadzono całkowicie nową serię ciągników DEUTZ INTRAC. Maszyny te okazały się niezwykle wszechstronne i skuteczne. W 1978 roku na rynek trafiła linia ciągników Deutz DX z elektrycznym zawieszeniem, zawieszoną kabiną i systemem napędowym 4WD.
Wszystkie ciągniki, które wyjechały z linii montażowej po 1982 roku zostały oznakowane marką DEUTZ-FAHR.
Milionowy ciągnik
Szybki przód do 1992 roku, kiedy Deutz-Fahr świętował swój tysięczny ciągnik. Niektóre z modeli wprowadzonych na rynek po 1993 r. wykorzystywały nowoczesną automatyczną skrzynię biegów opracowaną przez grupę SLH (SAME+LAMBORGHINI+HÜRLIMANN) o nazwie Electronic Powershift. Kilka lat później KHD i Deutz-Fahr stały się częścią SLH, po czym powstała SAME DEUTZ-FAHR GROUP.
W 1997 roku firma Klöckner-Humboldt-Deutz AG została przemianowana na Deutz AG i skoncentrowała się na produkcji niezwykle szerokiej gamy silników. Cztery lata później wprowadzono całkowicie nową serię ciągników Agrotron. Charakteryzował się eleganckim wyglądem i nową technologią, w tym przekładnią CVT.
W 2009 roku firma świętowała wiek produkcji młockarni.
Wprowadzono na rynek wiele nowych modeli, które szybko zyskały uznanie za swoje właściwości. Deutz-Fahr Agrotron 7250 TTV zdobył nagrodę Tractor of the Year w 2012 roku. Seria Deutz-Fahr 6 wyposażona w kabinę MaxiVision zdobyła w następnym roku prestiżową niemiecką nagrodę za wzornictwo. W 2014 roku Deutz-Fahr 9340 TTV zdobył tę samą nagrodę, co było dużym sukcesem, ponieważ ciągnik był modelem o dużej mocy.
Całkowicie nowy zakład produkcyjny został otwarty w 2017 roku. Wybudowany w Lauringen gigantyczny zakład jest nadal najbardziej zaawansowaną fabryką w Europie. Była to naprawdę ważna inwestycja, a całkowity koszt projektu przekroczył 90 milionów euro.
Deutz-Fahr oferuje szeroką gamę ciągników kołowych i gąsienicowych oraz kombajnów zbożowych, a także techniki rolniczej.
Więcej informacji na stronie: https://www.deutz-fahr.com/en-ea/.