keyboard_arrow_right Dodaj Ofertę
keyboard_arrow_right Zaloguj się
keyboard_arrow_right Zarejestruj się
keyboard_arrow_right Strona główna
keyboard_arrow_right Przemysł
keyboard_arrow_right Szukaj
keyboard_arrow_right Sprzedać

NIEWIARYGODNĄ HISTORIĘ SUKCESU JCB

Title picture

Marka JCB jest skrótem od pełnego nazwiska jej założyciela - Josepha Cyrila Bamforda. Firma jest obecnie największym producentem maszyn i urządzeń budowlanych na świecie, zarządzanym przez prywatnego właściciela.

Bamford zdecydował się otworzyć mały sklep w 1945 roku po zakończeniu II wojny światowej, a jego usługi nie były już potrzebne Królewskim Siłom Powietrznym. Jego działalność biznesowa rozpoczęła się w Staffordshire tego samego dnia, w którym urodził się jego syn. Pracował ciężko i to zaowocowało jego pierwszym produktem, wprowadzonym 3 lata później. Major Loader był sprytnie zaprojektowanym mechanizmem załadunku na froncie i tak się złożyło, że był pierwszym w Europie. Maszyna była rewolucyjna we wszystkich zadaniach związanych z pracą w rolnictwie. Urządzenie zaprojektowano tak, aby można je było łatwo podłączyć do ciągników z gamy Fordson Major, ale Bamford zaczął eksportować swój wynalazek do Francji, zmodyfikowany tak, aby można go było dostosować do każdego innego ciągnika.

PIERWSZY KROK W KIERUNKU SZYBKIEGO ROZWOJU

Lata 50. przyniosły zmianę w JCB, ponieważ firma przeniosła się z Uttoexeter do Rocester. Było to konieczne ze względu na szybki rozwój, jakiego doświadczył Bamford w zakresie swojej działalności gospodarczej. Nowa lokalizacja to dawna fabryka sera zaproponowana przez Billa Hirsta - pierwszego praktykanta zatrudnionego przez Bamford. Nowa siedziba firmy JCB została otwarta w 1950 roku i ostatecznie rozrosła się z jednego do 175 akrów, a obecnie służy jako siedziba JCB World HQ.

Ogromnym krokiem naprzód dla JCB było wprowadzenie koparko-ładowarki - pierwszej tego typu na świecie. Bamford został zainspirowany tym pomysłem podczas podróży służbowej i wpadł na pomysł dołączenia ramienia koparki do tylnego końca magazynowej ładowarki czołowej. Pierwszy prototyp pokazano w 1953 roku.

Po kolejnej dekadzie udanych operacji biznesowych i sprzedaży, Bamford inicjuje słynne akrobacje JCB, które są jedną z najbardziej spektakularnych dotychczasowych tradycji. Te akrobacje były inteligentnym posunięciem marketingowym pokazującym możliwości maszyn.

EKSPANSJA

Pod koniec lat 60-tych ponad połowa produkcji JCB jest eksportowana, a królowa Anglii osobiście wręczyła Bamford nagrodę za ogromny sukces w postaci Export Achievement Award. Była to pierwsza z 30 nagród, które JCB otrzymało od królowej aż do chwili obecnej.

Uchwyt teleskopowy i jego zmodyfikowana wersja dostępna w konfiguracjach z dwoma lub czterema kołami zostały wprowadzone na rynek odpowiednio w 1977 i 1979 roku. Bamford wiedział, że maszyny te łatwo staną się hitem w świecie budowlanym.

Rok 1985 upłynął pod znakiem wprowadzenia maszyny 3CX Sitemaster, bardzo ważnej części historii JCB. Maszyna została opracowana po niezwykle długim procesie badawczo - rozwojowym, który wymagał dużych nakładów finansowych, ale wynik był tego wart: maszyna stała się bestsellerem wśród koparko-ładowarek. W tym samym roku obchodzono 100.000. jednostkę, która zjechała z linii produkcyjnej koparko-ładowarek. Trzy lata później Bamford zaprezentował koncepcję JCB GT - koparko-ładowarki kombinezonowej o maksymalnej prędkości ponad 100 mph. Nie było to nic innego, jak pojazd pokazowy wykorzystywany do celów marketingowych, ale świat nigdy wcześniej nie widział czegoś podobnego.

Bamford wprowadził na rynek pierwszy ciągnik zdolny do jazdy z niezwykle dużą prędkością w 1991 r. po milionach inwestycji. Był to rewolucyjny produkt, który zwiększył produktywność rolników. Kilka lat później wprowadzono ładowarkę o sterowaniu burtowym z dodatkowymi funkcjami bezpieczeństwa. Zawierała ona szereg innowacji i opatentowanej technologii.

Szybko do roku 2004, kiedy to JCB oznaczyło 500.000. jednostkę produkcyjną w swoich fabrykach. Był to ogromny sukces, który w końcu doprowadził firmę do kolejnego dużego kroku naprzód zaledwie cztery lata później: JCB otworzyło nową, ogromną fabrykę w Uttoexeter, która miała pokryć plany firmy dotyczące rozszerzenia eksportu na nowe rynki. Asortyment produktów obejmuje wówczas maszyny o masie od 7 do 46 ton. 750.000. maszyna została zmontowana w 2009 roku. Zaledwie rok później wprowadzono nową koparko-ładowarkę niskoemisyjną.


IMPONUJŠCE LICZBY

W 2012 r. JCB wyprodukowało 1 000 000 000 jednostek. Cztery lata później do produkcji została wprowadzona pierwsza koparka z kołami zamiast gąsienic, a później w tym samym roku linia ciągników Fastrac świętowała ćwierć wieku sukcesu na rynku. Kolejne lata są bardzo ważne, ponieważ firma wygrała zamówienie o wartości 142.000.000 USD złożone przez armię amerykańską, a następnie dostarczyła 1.600 wózków widłowych przeznaczonych do pracy w trudnym terenie. W tym samym roku na rynek trafiła gama produktów JCB Access, z różnymi modelami nożyczek magazynowych.

Wprowadzono minikoparki i sterownik torowy wyposażony w unikalny wysięgnik teleskopowy, a następnie przełomową wersję elektryczną pokazaną po raz pierwszy w zeszłym roku.

JCB sprzedaje wyjątkowo szeroką gamę maszyn, w tym ładowarki gąsienicowe, koparko-ładowarki, wózki widłowe, minikoparki i wywrotki. Pozostała część asortymentu maszyn oferowanych przez JCB obejmuje ładowarki teleskopowe i kołowe, maszyny o sterowaniu burtowym, koparki i ciągniki.

 
Więcej informacji na stronie: https://www.jcb.com/en-gb



arrow_back_iosPowrót