keyboard_arrow_right Dodaj Ofertę
keyboard_arrow_right Zaloguj się
keyboard_arrow_right Zarejestruj się
keyboard_arrow_right Strona główna
keyboard_arrow_right Przemysł
keyboard_arrow_right Szukaj
keyboard_arrow_right Sprzedać

SPRZĘT BUDOWLANY VOLVO - PRAWIE DWA STULECIA EKSCYTUJĄCYCH INNOWACJI

Title picture

Z ponad 180-letnią historią Volvo CE (co oznacza Volvo Construction Equipment) należy do najstarszych marek na rynku. Wszystko zaczęło się od sklepu z 27-letnim Johanem Theofronem Munktellem, otwartego w 1832 r. w szwedzkim mieście Eskilstuna. Gubernatorzy wyznaczyli go do pomocy w rozwoju lokalnego przemysłu. Wcześniejszą pracę Munktella w Sztokholmie podjął inny inżynier, Jean Bolinder, który pojechał do Anglii wraz z bratem Carlem Gherardem, aby dowiedzieć się więcej na temat procesów inżynieryjnych. Munktell zrobił to samo lata wcześniej. Po powrocie Jeana Bolindera do Szwecji z bratem, dwóch z nich założyło firmę. W sto lat po tym, jak Munktell rozpoczął pracę w Eskilstuna, kiedy to firma Bolinder przeniosła się i ostatecznie połączyła z Munktell, tworząc firmę AB Bolinder-Munktell, którą Volvo kupiło w 1950 roku.

INNOWACJE

Spoglądając wstecz: Pierwsza prawdziwa fabryka firmy Munktell została otwarta w 1839 roku, a rok 1844 był dokładnym rokiem, w którym bracia Bolinder wrócili do Sztokholmu i założyli Kungsholmens Gjuteri & Maskin Verkstad. Dziewięć lat później pierwsza szwedzka lokomotywa została zaprojektowana i wyprodukowana przez firmę Munktell. Po latach udanych starań i rozwoju bracia Bolinder stali się częścią zespołu, który był w stanie stworzyć pierwszą na świecie łódź podwodną zdolną do odpalenia torpedy pod powierzchnią wody - stało się to w 1880 roku. W 1893 roku bracia stworzyli pierwszy szwedzki silnik spalinowy, znany jako patent Weylanda.)

Wiek XX rozpoczął się od hukiem dla firmy Munktell: w 1906 roku wymyślił wałek drogowy napędzany parą, co oznacza, że był w stanie stworzyć maszyny budowlane, zanim ciągniki stały się popularne. To właśnie on wprowadził pierwszy ciągnik w Szwecji zaledwie 7 lat później.

AB Bolinder-Munktell powstał w 1932 r. po połączeniu obu przedsiębiorstw. Na początku II wojny światowej nowo powstała firma dodała do swoich linii produkcyjnych silniki lotnicze. Volvo kupiło firmę w 1950 r. i zaledwie cztery lata później wprowadzono na rynek pierwszą ładowarkę kołową wyposażoną w urządzenie mocujące, jakie kiedykolwiek zbudowali. Maszyna była jedną z pierwszych tego typu maszyn na świecie.

Ciężarówka przegubowa została po raz pierwszy pokazana w 1966 roku. Sześć lat później wprowadzono nową specjalną konstrukcję kabin maszyn. Wyposażono ją w inteligentną konstrukcję chroniącą operatora w razie wypadku. Linia produktów do wozideł sztywnych powstała w 1982 roku. Trzy lata później powstała grupa VME, a następnie partnerstwo Volvo z Clark Equipment, co oznaczało, że szwedzka marka miała dostęp do rynku amerykańskiego.

POSZERZENIE PORTFOLIO

Początek lat 90-tych to czas szybkiego rozwoju portfolio produktów: spycharki, ładowarki kołowe i koparki zostały dodane po przejęciu przez Volvo kilku innych firm i zakupie wszystkich udziałów w VME. Już w 1997 r. firma rozpoczęła produkcję równiarek i ciężkich ładowarek kołowych, które były niezwykle oszczędne pod względem zużycia paliwa. Punktem zwrotnym dla firmy był rok 1998, kiedy to udało im się przejąć dział maszyn budowlanych Samsung Heavy Industries.

Na początku XXI wieku Volvo CE było w stanie wprowadzić zupełnie nową konstrukcję koparko-ładowarek, a następnie całkowicie nowe modele ze sterowaniem burtowym. Do 2005 r. do produkcji wprowadzono nową koparkę o masie 70 ton. Zaledwie rok później wprowadzono pierwszy hybrydowy system Volvo z napędem wysokoprężnym i elektrycznym.

Pierwsza na świecie ciężarówka przegubowa z pełnym zawieszeniem została wprowadzona w 2007 r., a następnie największa, ale 50-tonowa ładowarka. W tym samym roku Volvo kupiło chińskiego producenta sprzętu drogowego. Siedem lat później firma była w stanie kupić firmę Terex produkującą wozidła.

Kilka lat później Volvo po raz pierwszy zaprezentowało swój system Co-Pilot, a następnie nowoczesną koncepcję elektrycznego i w pełni autonomicznego nośnika ładunku.

W 2017 r. siedziba główna Volvo CE została przeniesiona z Belgii do Szwecji i prawdopodobnie pozostanie w Sztokholmie tak długo, jak długo firma będzie działać. Zapowiedzieli, że prace nad maszynami i pojazdami elektrycznymi będą kontynuowane, a wkrótce na rynku pojawi się niewielka flota koparek i ładowarek elektrycznych. Obecne portfolio marki obejmuje różne typy i rozmiary koparek i ciężarówek przegubowych, a także ładowarek, maszyn kompaktowych, sprzętu do budowy dróg, zagęszczarek, rozściełaczy i maszyn dla leśnictwa.

 Więcej informacji na stronie: https://www.volvoce.com/global/en/

 



arrow_back_iosPowrót