keyboard_arrow_right Dodaj Ofertę
keyboard_arrow_right Zaloguj się
keyboard_arrow_right Zarejestruj się
keyboard_arrow_right Strona główna
keyboard_arrow_right Przemysł
keyboard_arrow_right Szukaj
keyboard_arrow_right Sprzedać

TO HISTORIA CATERPILLAR - OD PIERWSZEGO CIĄGNIKA SZUFLADY DO MISJI APOLLO

Title picture
Są szanse, że wszyscy słyszeli wcześniej o marce Caterpillar. Historia firmy sięga daleko wstecz i zaczyna się w 1883 roku, kiedy bracia Benjamin i Charles Henry Holt założyli Stockton Wheel Company w mieście Stockton w Kalifornii.
 
Zaledwie trzy lata później Benjamin Holt zaprezentował pierwszy w branży kombajn zbożowy - Kombajn zbożowy Link Belt. Mężczyzna o imieniu Daniel Best ukończył swój własny kombajn rok wcześniej - Best później staje się ważną postacią w historii Caterpillar. Benjamin Holt zbudował pierwszy ciągnik z silnikiem parowym w 1890 roku, co było kolejnym ważnym momentem w historii firmy. Mniej więcej w tym samym czasie - w 1891 r. 13-letni C.L. - syn Daniela Besta - dołączył do taty w swoich przedsięwzięciach biznesowych. Rok później została zarejestrowana Holt Manufacturing Company.
 
PRZEŁOM
Holt chciał poprawić przyczepność swoich dzieł i dlatego zastąpił koła łańcuchami i przymocowanymi do nich drewnianymi gąsienicami. Był w stanie wprowadzić pierwszego gąsienicowego w 1902 roku - ciągnik gąsienicowy odniósł sukces komercyjny. Nazwał go „gąsienicą”, ponieważ ktoś sugerował, że ciągnik czołgał się jak jeden, a Holtowi podobało się to porównanie. W ciągu kilku lat Holt opracował podobną maszynę, ale tym razem użył silnika benzynowego. Był gotowy do produkcji w 1908 roku - w tym samym roku, kiedy Daniel Best sprzedał swoją firmę Holtowi. Nowo powstała firma zakupiła fabrykę w Illinois w następnym roku. Tymczasem C.L. Best był w stanie ustanowić C.L. Best Gas Traction Co. w 1910 roku, kiedy to Holt zarejestrował znak towarowy „Caterpillar”. Firma Holt Manufacturing Company zapewniła wiele wsparcia rządowi podczas I wojny światowej.
 
Przewiń do 1925 roku, kiedy C.L. Firma Best i Holt Manufacturing Company połączyły siły. Best został mianowany prezesem zarządu, a nowo utworzona firma wprowadza pierwszą linię produktów - mieli do zaoferowania pięć różnych modeli. Trzy lata później przejęli firmę Russell Grader Manufacturing Company.
 
Rok 1931 był ważnym rokiem - firma wprowadziła na rynek pierwszą równiarkę i pierwszy ciągnik z silnikiem Diesla. Zmienili także kolorystykę, którą zastosowali, z czerwonej lamówki nad szarą podstawą na czarną lamówkę nad żółtą bazą „Hi-Way”, którą wszyscy znamy dzisiaj, chociaż żółty kolor został zastąpiony innym odcieniem zwanym „Caterpillar Yellow” w latach 70-tych. Następne lata upłynęły pod znakiem zaangażowania Caterpillar w budowę takich charakterystycznych obiektów, jak Zapora Hoovera i most Golden Gate.
 

Lata 40. były dla firmy ekscytującymi czasami. Poparli rząd ponownie podczas II wojny światowej, a ich maszyny pomogły w budowie dziesiątek tysięcy mil w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Firma wyprodukowała również swoje pierwsze ostrze spychacza i pierwszą zgarniarkę typu ciągnącego, które zostały zaprojektowane i zbudowane od podstaw przez inżynierów Caterpillar.

MISJĘ APOLLO
The Caterpillar Tractor Co. Ltd. Została założona w 1950 roku w Anglii - była to ich pierwsza spółka-córka. Lata 60-te upłynęły pod znakiem wprowadzenia na rynek pierwszej ciężarówki terenowej firmy - modelu 769. W 1967 roku otwarto nową siedzibę główną w Peorla w stanie Illinois. Silniki gąsienicowe zostały nawet wykorzystane do zasilania misji Apollo w 1969 roku!

Rok 1970 był rokiem, który udowodnił, że Caterpillar stała się już międzynarodowym liderem w swoim segmencie. Łączna sprzedaż poza Stanami Zjednoczonymi była większa niż sprzedaż na rynku krajowym.


Firma Solar Turbines została przejęta przez Caterpillar na początku lat 80-tych. Charakterystyczny żółty ciężki park maszynowy w dalszym ciągu pomagał w budowie wielu niezwykłych obiektów na całym świecie. Przejęto również kilka oddziałów International Harvester Company, aby spółka mogła mieć swój udział w sektorze przemysłowych turbin gazowych.

Koniec lat 90-tych to czas, w którym największa mechanicznie napędzana ciężarówka górnicza, jaka kiedykolwiek powstała, została wprowadzona przez Caterpillar - niesamowity model 797 został wprowadzony na rynek w 1998 roku. Jeszcze w tym samym roku firma wprowadziła na rynek linię maszyn i urządzeń kompaktowych. Przejęli również firmę Varity Perkins i zmienili nazwę swojej angielskiej filii na Perkins Engines Company Limited.

Caterpillar po raz kolejny udowodniła, że jest wiodącym innowatorem w branży, wprowadzając w 2008 roku model D7E, który stał się pierwszym na świecie elektrycznym ciągnikiem gąsienicowym.

ROZWÓJ LIDERA RYNKOWEGO

W ciągu ostatniej dekady przejęto wiele innych firm. W 2012 roku firma rozwinęła również Centrum Wycieczkowe Caterpillar w Illinois. Ich pierwsza elektrycznie napędzana spycharka o dużej mocy została wprowadzona w zeszłym roku i nie zamierzają na tym poprzestać. Obecnie marka jest w stanie zaoferować największy wachlarz maszyn

budowlanych i związanych z nimi technologii. Liczne linie stacjonarnych silników i generatorów elektrycznych, olejowych lub gazowych są obecnie dostępne do zakupu. Szeroka gama koparek i wywrotek drogowych i terenowych, spycharek i ładowarek torowych i kołowych, zagęszczarek, koparek i wiertarek dumnie nosi logo CAT. Firma oferuje również różne pojazdy użytkowe, maszyny kompaktowe, koparko-ładowarki, warstwy asfaltu, łopaty oraz pełen zakres maszyn górniczych i leśnych. Wreszcie, co nie mniej ważne - nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe firmy jest w stanie zaoferować różne technologie, które można zastosować we wszystkich segmentach.

Caterpillar kontynuuje wprowadzanie innowacji w świecie maszyn ciężkich i to właśnie czyni z nich wiodącą markę w branży.

 Więcej informacji na stronie: https://www.caterpillar.com/en.html

 
 
 
 


arrow_back_iosPowrót