keyboard_arrow_right Dodaj Ofertę
keyboard_arrow_right Zaloguj się
keyboard_arrow_right Zarejestruj się
keyboard_arrow_right Strona główna
keyboard_arrow_right Przemysł
keyboard_arrow_right Szukaj
keyboard_arrow_right Sprzedać

TO JEST HISTORIA DOMINACJI KOMATSU W ŚWIECIE MASZYN BUDOWLANYCH.

Title picture

Komatsu jest bezsprzecznie jedną z największych nazwisk na świecie pojazdów używanych w budownictwie i ciężkich maszynach. Jego historia sięga daleko wstecz: wszystko zaczęło się ponad sto lat temu.

Zakład Żelazny Komatsu został założony w styczniu 1917 roku przez firmę Takeuchi Mining Industry. Ideą przyświecającą temu przedsięwzięciu było to, aby firma produkowała sprzęt i narzędzia górnicze na własne potrzeby. Cztery lata później nowopowstała firma stała się odrębną jednostką i zmieniła nazwę na Komatsu Ltd. Pierwszą hydrauliczną prasę do formowania blach zbudowano w 1924 roku.

KRAWLERA

Kluczowym momentem było wprowadzenie pierwszego japońskiego ciągnika gąsienicowego w październiku 1931 roku. Oczywiście został on zbudowany przez Komatsu. Dokładnie 3 lata później akcje firmy były notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Tokio. Rok później firma rozpoczęła produkcję odlewów i materiałów stalowych, co było wynikiem wieloletnich badań i rozwoju. Szybki rozwój Komatsu zaowocował otwarciem nowego zakładu w Awazu w 1938 roku. Prasy hydrauliczne były produkowane masowo pod koniec 1941 roku. Kilka lat później wprowadzono model 1 - był to prototyp pierwszego buldożera zbudowanego w Japonii, który został wprowadzony w 1947 r. - D50. Zaledwie rok później do produkcji wszedł pierwszy własny silnik wysokoprężny. Firma przeniosła swoją siedzibę do Tokio w 1952 roku i otworzyła nowy zakład produkcyjny w Osace, a następnie w Kawasaki i Himi. W tym samym roku równiarka samojezdna została włączona do portfolio produktów. W 1953 roku do oferty firmy dołączyły wózki widłowe, ciężarówki i inne pojazdy specjalistyczne.

Komatsu po raz pierwszy wyeksportowało swoje produkty w 1955 roku, kiedy to flota równiarek samojezdnych z Argentyny została pomyślnie dostarczona. W tym samym roku pierwsza prasa hydrauliczna została również wyeksportowana do Argentyny. Ładowarka została wprowadzona w 1956 roku, a następnie w tym samym roku Komatsu zaprezentowała swój asortyment na targach towarów przemysłowych w Pekinie i Szanghaju, gdzie po raz pierwszy w historii udało się zdobyć kontrakt z chińskim klientem. W 1958 r. zawarto umowę z indyjskim Ministerstwem Obrony, na mocy której Komatsu uzyskał prawo do produkcji ciągników.

Lata 60-te były dynamiczne dla marki, ponieważ udało im się zintegrować program kontroli jakości i podpisać umowę dotyczącą produkcji silników wysokoprężnych z Cummins Engine Co. Zakład w Oyamie rozpoczął działalność w 1962 roku, a pierwsze biuro łącznikowe Komatsu zlokalizowane za granicą zostało otwarte w Indiach.

GLOBALNE PRZEDSIĘWZIĘCIA BIZNESOWE

Podpisany budynek Komatsu, który do dziś jest wykorzystywany jako główna siedziba główna w Tokio, został ukończony w 1966 roku, wkrótce po rozpoczęciu przez firmę produkcji ładowarek kołowych. N.V. Komatsu Europe S.A. rozpoczęła działalność w Belgii w następnym roku. Pierwsza koparka hydrauliczna rozpoczęła produkcję w 1968 roku, a następnie linia montażowa silników wysokoprężnych w Oyamie.

Komatsu America Corp. i Komatsu Singapore Pte. Ltd. Rozpoczął działalność w 1970 i 1971 roku, a następnie Dina Komatsu Nacional S.A. de C.V. w Meksyku w 1974 roku. Pierwszym urządzeniem budowlanym wykonanym na morzu był buldożer zamontowany w Komatsu do Brazil Ltda. W 1975 roku. Komatsu Australia Pty., Ltd. została założona cztery lata później.

Produkcja w Indonezji rozpoczęła się w 1983 roku, a kilka lat później założono Komatsu America Industries LLC oraz Komatsu America Manufacturing Corp.

W 1993 roku Komatsu Cummins Engine Co., Ltd. i Cummins Komatsu Engine Company zostały założone odpowiednio w Japonii i USA. Komatsu Changlin Construction Machinery Co. rozpoczęła działalność w Chinach w 1995 roku. Kolejne lata upłynęły pod znakiem wielu innych przedsięwzięć w Chinach, USA, Niemczech, Tajlandii i RPA. Komatsu Machine Tracking System (KOMTRAX) został wprowadzony w 1998 roku. Komatsu Middle East FZE., założona w 1999 roku w U.A.E., wybrukowała drogę dla Komatsu w kierunku Bliskiego Wschodu. Największa mechaniczna ładowarka kołowa na świecie została wprowadzona rok później.

POSTĘP TECHNOLOGICZNY

Na początku nowego wieku Komatsu postanowił wyposażyć wszystkie pojazdy w KOMTRAX jako wyposażenie standardowe. Firma przejęła również firmy z branży urządzeń dla górnictwa i leśnictwa. Kilka lat później wprowadzono pierwszy na świecie autonomiczny system transportowy (znany jako AHS), a następnie pierwszą w historii hybrydową koparkę hydrauliczną.

Niektóre spółki zależne zostały połączone w 2011 roku. Dwa lata później buldożery Machine Control zostały wyposażone w pierwszy na świecie zautomatyzowany system sterowania łopatkami.

Dziś Komatsu jest silniejszy niż kiedykolwiek wcześniej i oferuje ogromny wybór sprzętu i maszyn, takich jak łopaty elektryczne, ładowarki kołowe, buldożery, wywrotki i sprzęt wydobywczy. Marka oferuje również równiarki silnikowe, wózki widłowe, spedytorów, kombajny, kruszarki, a nawet maszyny do wiercenia tuneli.

 
Więcej informacji na stronie: https://home.komatsu/en/


 



arrow_back_iosPowrót

Reklamy związane z artykułem Zobacz wszystkie

KOMATSU PC20MR-1 Bulgaria
KOMATSU PC20MR-1

2024

Europe, Bulgaria

490 EUR Bez VAT
KOMATSU SAA6D114E Bulgaria
KOMATSU SAA6D114E

2024

Europe, Bulgaria

37 EUR Bez VAT
KOMATSU SAA6D114E Bulgaria
KOMATSU SAA6D114E

2024

Europe, Bulgaria

13 EUR Bez VAT
KOMATSU S6D170-R Bulgaria
KOMATSU S6D170-R

2024

Europe, Bulgaria

6 EUR Bez VAT