keyboard_arrow_right Dodaj Ofertę
keyboard_arrow_right Zaloguj się
keyboard_arrow_right Zarejestruj się
keyboard_arrow_right Strona główna
keyboard_arrow_right Przemysł
keyboard_arrow_right Szukaj
keyboard_arrow_right Sprzedać

Ciężarówki I Naczepy

Oto historia Rozwoju Ciężarówek i Naczep
 

Dzisiejsze ciężarówki są niepodobne do swoich poprzedników. Aby mówić o pierwszych maszynach, które można nazwać „ciężarówkami”, musimy cofnąć się aż do roku 1769, kiedy Nicolas-Joseph Cugnot stworzył pierwszy wóz zasilany parą. W połowie XIX wieku, pojazdy parowe były już popularne, ale ich zastosowanie ograniczał brak odpowiedniej sieci dróg. Trasy transportowe w tamtych czasach były krótkie, zazwyczaj ograniczały się do transportu między fabrykami i stacjami kolejowymi. Innowacja nadeszła w 1881 – pierwszy rodzaj przyczepy został wynaleziony i przeholowany przez parowy traktor De Bion-Bouton, ale pierwsza prawdziwa naczepa ciężarówkowa pojawiła się w 1914, opracowana przez Augusta Fruehaufa. Jego przyczepa była przymocowana do ciężarówki Forda, a pomysł stał się bardzo popularny ze względu na efektywność w transporcie drogowym w USA. Firma Fruehauf została założona 1918 i wciąż produkuje przyczepy i naczepy. Fruehauf jest jedną z największych firm w branży.

 

Ojciec Nowoczesnej Ciężarówki
 

Wracając do korzeni: ojcem nowoczesnej ciężarówki jest Gottlieb Daimler, który zbudował pierwszą w 1896, korzystając z silnika spalinowego Karla Benza, opracowanego rok wcześniej. Przed ciężarówką Daimlera, Benz wyprodukował własną wersję ciężarówki, w tym samym roku Netphener stworzył także autobus, na bazie podwozia tego samego pojazdu. Rok po przedstawieniu wynalazku Daimlera, Bussing, Renault oraz Peugeot przedstawili własne modele. W tym samym czasie, Amerykańscy producenci rozpoczęli prace nad własnymi modelami, z których pierwszy był projekt Autocar w 1899, zasilany silnikiem o mocy 8 koni mechanicznych.

 

Ponownie w 1899, Alexander Winton zbudował pierwszą ciężarówkę 18-kołową. Jego firma Winton Motor Carraige Company potrzebowała takiej, aby transportować samochody osobowe przez kraj. Rok później, w Brooklynie założono Mack – pierwszą firmę produkującą ciężarówki korzystającą z rozruszników silnika. Ciężarówki Mack były jednymi z najwytrzymalszych na drodze, zyskując na popularności w ciągu kolejnych 20 lat.

 

Rozwój Rynku

 

Liczba produkowanych ciężarówek rosła, w roku 1904 w USA zbudowano 700 sztuk, a liczba ta wzrosła do 6000 w 1910, i do 25 000 zaledwie cztery lata później. Jednym z pierwszych producentów ciężarówek w USA był Chervolet – pierwsze ciężarówki pickup trafiły do oferty w 1918, sprzedawano je tylko w kombinacji kabina + podwozie aż do 1931. To kupujący miał zdecydować, co zamontuje na tył ciężarówki.

 

Po zakończeniu 1WŚ, wpływ nowych technologii był znaczący – elektryczne rozruszniki, opony pneumatyczne, silniki 8-tłokowe, wygodne kabiny i elektryczne reflektory stały się standardem. Maszyny parowe stały się przestarzałe w większości Europy i w USA w czasie 1WŚ, ale w Wielkiej Brytanii były używane aż do lat 30, i dopiero wtedy zastąpione silnikami diesla.

 

Renault i Ford wkroczyli na rynek ciężarówek w połowie lat 20. Ford oferował opcję lawety w ciężarówce Model T, a następnie uruchomił sprzedaż wersji Model A w 1928, z rolowanymi oknami bocznymi i stalową kabiną. Kilka lat później, Fred Jones wynalazł pierwszą naczepę chłodniczą, ponieważ lód i sól stawały się przestarzałymi metodami transportu mięsa i innych produktów wymagających zimna. Jego pierwszy projekt korzystał z 4-tłokowego silnika, kompresora i termostatu. Następnie dopracował projekt, umieszczając silnik w frontowej części naczepy. Jego szef, Joe Numero, niedługo założył United States Thermo-Control Company, wspólnie tworząc markę Thermo King.

 

Peterbilt założono w roku 1939, firma zajmowała się produkcją pierwszych ciężkich ciężarówek do transportu drewna o projekcie wciąż wykorzystywanym dzisiaj. Właśnie wtedy popularyzacji uległy naczepy, ze względu na użyteczność w transporcie bel drewna.

 

Połowa XX Wieku

Wielu Europejskich producentów ciężarówek, wciąż silnych dzisiaj, stawiało wtedy pierwsze kroki w branży. Producenci tacy jak DAF, MAN, Mercedes-Benz i Volvo rozwijali się w latach 30, 40 i 50, głównie dzięki wykorzystaniu silników diesla.

 

Silnik diesla wynaleziono już w 1897, ale stał się popularnym rozwiązaniem dla ciężarówek dopiero po przedstawieniu przez firmę Benz pierwszej ciężarówki zasilanej silnikiem diesla w roku 1923. Naturalnie, w latach 30 była to już rozpowszechniona konstrukcja. Na rynku Amerykańskim, przejście na silniki diesla nastąpiło znacznie później, silniki benzynowe były wciąż popularne w latach 70. Kabiny górne i konstrukcje o wielu osiach stały się popularne. Nowe funkcje bezpieczeństwa i regulacje ochrony środowiska zaczęły zmieniać branżę w latach 80.

 

Dzisiejsza Rzeczywistość

 

Dzisiaj, ciężarówki o czystym napędzie diesla, elektryczne, oraz autonomiczne już jeżdżą po naszych drogach. Aerodynamiczny design i technologia epoki kosmicznej znalazły swoje miejsce i w ciężarówkach. Istnieje wiele różnych rodzajów i rozmiarów ciężarówek. Lekkie, średnie, oraz ciężkie ciężarówki i transportery są wszechobecne, od malutkich japońskich ciężarówek kei, do ogromnych 18-kołowców w USA. Istnieją ciężarówki dla dystrybucji, dostaw, i dalekich tras, o różnej ładowności i konfiguracji osi. Przyczepy i naczepy także mają różne długości i typy, tak jak płaskie, modele rozkładane, stepdeck czy wersje specjalne.

Ogłoszenia z tej branży Zobacz wszystkie

SHACMAN SX3258 Russian Federation
SHACMAN SX3258

2020
Diesel
10 km

Europe, Russian Federation

70 039 EUR Zawiera VAT 20%
GRUNWALD 9453-0000010-50 Russian Federation
GRUNWALD 9453-0000010-50

2020

Europe, Russian Federation

Żądanie Wyceny  
MAN TGS26 Poland
MAN TGS26

2020
Diesel

Europe, Poland

110 000 EUR Bez VAT
SCANIA P280 Poland
SCANIA P280

2020
Diesel

Europe, Poland

99 900 EUR Bez VAT