Od czasu rewolucji przemysłowej, ludzie ciągle wynajdują nowe maszyny, narzędzia czy sprzęt do zastosowania w praktycznie każdym aspekcie życia. Różnorodność obecnie wykorzystywanych maszyn jest ogromna. Od pojazdów użytkowych takich jak quady czy inne pojazdy kołowe i gąsienicowe, istnieje także wiele innych urządzeń wpadających w kategorię maszyn użytkowych.
Od kompresorów po ładowarki o sterowaniu burtowym czy pojazdy 4x4 ze specjalnym sprzętem, świat maszyn użytkowych jest zdecydowanie interesujący. Niektóre dodatki także są nazywane sprzętem użytkowym, na przykład posypywarki, zamiatarki, wózki widłowe, wiertarki, ciężarówki wyposażone w systemy zamiatania i mycia ulic, czy też maszyny do odśnieżania. Do tej kategorii można zaliczyć również samochody serwisowe czy pojazdy pomocy drogowej.
Niedługo po wynalezieniu ciężarówki, pojawiła się również laweta. Ernest Holmes Sr. zbudował pierwszą w roku 1916. Jego firma skorzystała na tym i działała przez prawie 60 lat, po czym została wykupiona przez Miller Industries.
W tym samym czasie pojawiła się potrzeba pojazdów serwisowych. Więcej pojazdów na drogach oznaczało więcej napraw. Pierwsze takie pojazdy były ciężarówkami Dodge oraz Ford Model T ze specjalnymi karoseriami, produkowanymi przez firmę Martin Parry, która następnie połączyła się z GM. Nowe, lekkie ciężarówki Forda wprowadzono w latach 30, z karoseriami konstrukcji Budd Manufacturing. Nowy design i technologie wprowadzono w latach 70. Następnie do ograniczenia wagi zastosowano aluminium i włókna szklane.
Wózki widłowe oraz podnośniki to jedne z najbardziej użytecznych maszyn na świecie. Pierwsze podobne sprzęty były wykorzystywane już w XIX wieku, ale były to bardziej wciągniki niż podnośniki widłowe. Dziesiątki lat później, wózki widłowe ulepszono, zwiększając ich funkcjonalność. Po zbudowaniu pierwszej maszyny w 1887, kilkadziesiąt lat minęło zanim stworzono pierwszą jednostkę stalową i dopracowano sterowanie. Wózki widłowe uzyskały zasilanie elektryczne po 1WŚ. Willamette Utility Carrier zaprezentowano w 1915, a Trucktractor pokazała Clarck Company w 1917. Niedługo potem, zastosowano również systemy hydrauliczne. Hyster pokazał pierwsze modele wykorzystujące zaawansowaną technologię w latach 30. W latach 50, wózki widłowe stały się większe i bezpieczniejsze. Dzięki dalszemu rozwojowi, dzisiejsze wózki to ekologiczne pojazdy zasilane benzyną, elektrycznością, dieslem, gazem ziemnym, lub propanem.
Płóg śnieżny istniał od połowy XIX wieku. Było to urządzenie montowane na zwykł wóz z lat 60 XIX wieku. Niedługo potem pojawiły się urządzenia ciągnięte przez konie. Po pojawieniu się traktorów Caterpillar, duże miasta w USA zaczęły montować pługi właśnie na nich od roku 1913. Już niedługo maszyny ewoluowały dalej, a kilkadziesiąt lat później wynaleziono odśnieżarkę. Posypywarki soli pojawiły się w latach 60, a ich wydajność stopniowo wzrastała. Dzisiejsze maszyny łączą te funkcje, zarówno odśnieżając, jak i posypując solą drogę.
Zamiatarki ulic wynaleziono u szczytu rewolucji przemysłowej. Brytyjczyk imieniem Joseph Whitworth zaprojektował pierwszą zamiatarkę mechaniczną w 1840. Charles Brooks i wielu innych wynalazców projektowało zamiatarki w następnych latach, ale wszystkie były montowane na powozach konnych. W 1868 w USA, pojawiła się zamiatarka parowa – była przeznaczona do prac drogowych. W 1911 założono Elgin Sweeper Company. Firma ta produkowała zamiatarki oparte na ciężarówkach pickup, które okazały się znacznie skuteczniejsze i bardziej ekologiczne. Nowoczesne zamiatarki potrafią pozbyć się nawet małych cząsteczek i zredukować zapylenie spowodowane zamiataniem.
Pierwsza śmieciarka w historii była parową wywrotką zbudowaną przez Thornycroft Steam Wagon and Carriage Company w 1897. W latach 20, w ciężarówkach pojawiła się tylna pokrywa – szybko stały się one popularne na całym świecie. Pierwszy podnośnik dla śmieciarki zaprojektowano w 1929. George Dempster stworzył Dempster-Dumpsterin w roku 1937, co doprowadziło do narodzin słowa ‘dumpster’ (ang. kontener na śmieci). Ładowacze czołowe pojawiły się w 1955, a w latach 70 zaczęto produkcje ciężarówek z chwytakiem Petersen. Ładowacz burtowy pojawił się niedługo później.
Nowoczesne Maszyny – Quady i UTV
Pojazdy terenowe – Quady istnieją od lat 60. Jige ATV był amfibią przeznaczoną dla wojska. Był ogromnym sukcesem, więc producenci tacy jak Sperry-Rand czy Honda zaprojektowali własne modele. Pierwszym prawdziwym quadem był Suzuki LT1255, a niedługo po nim, Honda TRX200 w 1984. Wynaleziono wtedy przekładnie CVT. Napęd na cztery koła był obecny w większości modeli. Pierwszy UTV wyprodukowała firma Arctic Cat. Prowler 2006. Pojazdy UTV są bardzo elastycznymi pojazdami, wykorzystywanymi w wielu różnych branżach i zadaniach, a także dla celów rekreacyjnych.